lördag 11 september 2010

Ibland är stubbar dumma...

Jag ÄLSKAR stubbåkrar! De är i stort sett den enda glädjekällan med hösten... Igår fick Ina göra galoppintervalljobb på vår närmsta stubbåker, summan med skrittpauser mellan varven blev 3 varv. Superbra jobb! Problemet denna gång var när jag kom in i stallet och upptäckte att vänster framsko hade rykt... Hade förstått det om stubben varit sådär kladdig som bara stubbar kan vara, men det var helt torrt och t.o.m. lite hårt på vissa ställen. Men jag fick mig dagens motion genom att få leta runt hela åkern, och självklart låg den LÄNGST BORT......Nu hade jag skon iaf, men hoven var lite trasig i sidorna (mkt att ta av då den börjar bli lång, skos måndag) så jag var orolig över att skon inte skulle kunna sitta kvar. Jag fick iaf på skon (utan någon hållhjälp, obs! hehe) och slog i 4 söm på var sida, men bara 2 söm per sida som faktiskt sitter ordentligt.



Men den satt iaf och idag satt den också fortfarande jättebra! Inte det minsta glapp! Så imorgon blir det hopptävling i Rönninge som planerat, men hovslagargrejerna tar jag med för säkerhets skull...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar