måndag 20 september 2010

Tips tack :)

Idag hade jag tänkt åka till Ina väldigt tidigt på morgonen, men det sabbades av en kursgrej som jag var tvungen att fixa nu på morgonen/f.m. Så åkte dit vid 10 istället. Vi tog en mysig promenad + tränade lite ryggning från marken. I framtiden ska även den sitta ;)

En fråga till er som har erfarenhet av hoppsadeln "Wintec Cair" (syntetsadel);
  • Vad tycker ni om den sadeln? Är den bekväm? Liten/stor i strl?


Vore jättesnällt om ni ville dela med er om ni har någon erfarenhet/uppfattning om denna sadel :)

3 kommentarer:

  1. Ska du köpa en sån sadel? Eller funderar du på det?
    Jag hade en sån sadel förut. Eller jag har den kvar, men jag använder den inte just nu. Den går utmärkt att hoppa i och den är snygg. Om man länger lädrena så är den däremot inte så skön att sitta i. Då är den lite hård i framvalvet. Det är ju en fördel att man kan ändra bomvidden jättelätt om hästen blivit rundare över manken. Så om sadeln ligger bra i bak från början så ligger den bra även om hästen får vidare/smalare manke och du måste ändra bomvidden. Sadelgjordsstropparna har jag tyckt varit lite osmidiga, de är hårda och lite jobbiga när man ska spänna sadelgjorden. Men det är nog bara för att det är just syntet. Om du vet att sadeln ligger bra på hästen så tycker jag att det är en bra sadel. Hade du tänkt att köpa på sporren? Är det något speciellt du undrade över sadeln så kanske jag kan svara på det med. :)
    Jag tycker att storleken är lagom. varken liten eller stor. det är min uppfattning iaf.

    SvaraRadera
  2. Svar: Jag tycker också att det är jobbigt utan ridhus..

    Ska du ha en svart eller en brun wintec isåfall? Den jag har är svart och strl 17" eller 17½" kan kolla sen vad den är. Säg till om du isåfall skulle vara intresserad!

    SvaraRadera
  3. Det är smidigt att den är i syntet, men den går åt allround-hållet så ger inte särskilt bra stöd i hoppningen.

    SvaraRadera