tisdag 21 september 2010

Det luktar nybakade hallon!

Idag har himlen varit öppen i stort sett hela dagen :( Åkte till Ina på e.m. De var galna när jag skulle hämta in dem, så tog först Berry, sen stolldamerna... Ina var rätt kall om ryggen när hon kom in då det regnat igenom täcket, så vi började med en ordentlig rykt och sen innethermotäcke på det. Efter ca 20 min var hon genomvarm igen :) Torkade bort all lerstänk hon hade i ansiktet och spolade benen så allt gägg försvann. Sen red jag barbacka på banan med thermotäcket på. Till en början hade jag bara tänkt göra skrittövningar, men bakdelsvändningarna övergick till travöppnor, slutor och sen lite galopper. Testade att svänga med vikten i galopp vilket hon lyssnade bra på, så då släppte jag tygeln och sträckte ut armarna ut i luften i galoppen :) Ina tyckte jag var helknäpp och undrade om hon skulle fortsätta, men när jag berömde henne då blev hon jätteglad och började nästan bocka ;) Så vi körde lite sånt idag, jag höll en hand i manen och styrde med vikten, samt bromsade med rösten och drog lite i täcket. Tror jag ska testa ringridning på henne nån gång! För detta var suuuperkul!!

Nu luktar det fantastiskt gott här hemma. Jag har nämligen testat på att göra hembakade NYTTIGA kakor/bars! Hoppas de kallnar snart så man får äta....





2 kommentarer:

  1. Du måste ju lägga ut receptet. Dom ser supersmarriga ut:)

    SvaraRadera
  2. Sånt är jättekul! Jag har galopperat på min häst utan huvudlag och han har blivit så lydig att jag med vikten kan rida serpentinbågar i traven! =)

    SvaraRadera