onsdag 29 september 2010

Första dagen

Är nu hemma efter en låång dag. Första dagen på jobbet idag och det är SÅ MYCKET NYTT!! Nya intryck, regler, förhållningssätt och framförallt så måste jag lära mig säljyrket. Det är inte lätt ska ni veta, men som tur är så är jag väldigt envis och målmedveten som person, så jag ska kämpa på!

Ina har fått sig ett bett av någon strax under manken, precis där sadeln ligger och trycker. Lite ömt såklart (som ett blåmärke) därför red jag inte, utan vi gick på en mysig kvällspromenad i solnedgången istället. Sen släppte jag henne på banan och lösjobbade henne med rösten. Detta både för lydnad och för att hon ska få motion/busa av sig :) Hon tycker det är SÅÅ kul!! Och duktig är hon samtidigt.

Nu ska jag äta middag, sen sova så jag orkar med imorgon. Då blir det både heldagsjobb + UPK-lektionerna på e.m sen till prinsessan.

Ska nog gå på Granngårdens öppningsdag imorgon om jag hinner. De har ju flyttat nu och skulle visst ha massa bra öppningserbjudanden. Letar ju efter att tjockt vintertäcke med hals som INTE spräcker min budget ;)
Tack iaf för alla tips jag har fått på täcken!!!

2 kommentarer:

  1. Tyckte jag kommenterade igår men det försvann visst?
    Grattis till jobb och till placeringarna i helgen!
    Vart ska du flytta Ina?

    SvaraRadera
  2. Sv: Å naj! Så nu måste man gå och va nyfiken ett tag till!=)

    SvaraRadera