lördag 18 september 2010

Snart iväg och tävla

Kom hem för en halvtimme sedan ca. Har varit hos Ina och ridit henne på morgonen eftersom jag ska tävla Lola nu på e.m. Red ett kortare "känna-på-formen-pass" på banan och hon var jäättefin! Lagom pigg, påskjut, stark och fräsch! Passet blev som en vanlig uppvärmning ungefär + lite bakdelsvändningar som hon gjorde jättefint! Jag och Ina har en kompromiss i dem nu, att om jag inte samlar henne föör mycket så vänder hon jättebra ;)

Nu ska jag försöka få i mig lite frukost så jag orkar tampas med Fröken Fux på e.m. Lola och jag ska iväg och rida andra omgången av division 1-dressyren i Tutahammars Ridcenter (Björklinge som arr.) och jag är SÅÅÅÅÅ revanschsugen från förra omgången på Lurbo. Då var Lola brunstig och gjorde på banan som hon brukar när hon är det; stå still... Det var nog det värsta program jag någonsin ridit/genomlidit! En liten halvhalt gjorde så att hon tvärnitade, lyckades med nöd och näppe hålla galoppen utan travinslag, SÅ illa var det :/ Det är då inte lätt att sitta och rida MsvB:4 på en sån pålla... Så som sagt, revanschsugen! Så målet idag blir att hon ska gå fram. Drömmålet är ett steg till, att hon äntligen ska klara förvända--> byte.

Så vi får se hur det går, håll tummarna är ni gulliga. Jag startar kl 14.54 :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar