lördag 10 april 2010

Asläskigt!!

Dagen började med ett dressyrpass på Majlis. Idag hade hon motorn bra igång redan från början! Mest ö.g. idag med fokus på att hon skulle göra lugna ö.g. med formen kvar. Gjorde några bakdelsvändningar med, vilket hon gjorde bra, spec. med tanke på att hon aldrig gjort sådana innan fick jag höra ;) Idag gick det att svänga bättre i galoppen med, men det var lite för jobbigt att orka jobba på den volten, så inte så övermkt krav där. Fin blev hon iaf!

Sen ut på en tur med Ina och Catrine+Connie. Idag fick de fräsa på lite, var nog skönt för dem, glada blev de iaf ;)

När jag kom till UPK sen för att bada och fixa Kalle fick jag höra på en gång att något hade hänt. Alla storhästarna hade mitt på dagen rymt ur hagen och sprungit hela 4 km på 288:an innan dem lyckades blocka vägen så de sprang hem igen. Kenneth hade öppnat tråden i en av våra sommarhagar och hästarna fick springa in där. Inga hästar blev allvarligt skadade, mest småsår och tappade skor. Lemans fick en mindre brännskada på ett ben dock. Men bilisterna då?? Några var tydligen snälla och hjälpsamma, medan andra bara tutade både på tjejerna som sprang längs vägen och på hela hästflocken innan de körde om!!! Fy fan säger jag bara!!! Tydligen var de ju inte rädda om bilarna eftersom de bara körde om en flock skenande hästar längs en väg, så då kunde de väl ha ställt sig tvärs över och spärrat så de inte behövde springa så långt????

Kalle verkade dock väldigt pigg, glad och fräsch i hela kroppen och benen märkte jag när jag promenerade med honom i ridhuset för att han inte skulle stelna till. De ska kollas imorgon igen, men han verkar vara i full kondition för att kunna tävla! Badade och putsade allt, så förhoppningsvis är inte hästen helt slut imorgon. Jag menar.. att förbereda sig för en tävling genom att springa 8 km på 288:an är väl inte det ultimata...

Det står t.o.m. om allt i expressen. På bilden är det fr. vä: Monark, Sorbits och Rowan som är synliga. Klicka här för att komma till artikeln.

Nej, så håll tummarna för att Kallemannen (och såklart alla de andra hästarna) mår bra även imorgon! För då bär det av till Säfva och första omgången av division 3-hoppningen!

1 kommentar:

  1. Oj jösses! så hämskt läskigt när dom kommer ut i trafiken men gu villken tur att det gick bra. har också varit med om idioter till bilförare..vad tror dom, att man släpt ut hästarna med flit?!

    SvaraRadera