fredag 16 april 2010

Hoppträning Ina

Sen uppdatering då pga att jag kom hem 22.30 från stallet...

Min babe var bäst på träningen ikväll :D

Det började inte så bra med ett missförstånd över transporterna när vi skulle åka, så vi blev tvugna att "speed-byta" till sommardäck på Jessicas transport... Dock fick vi hjälp av Micke (stallägare Anna-Karins son) att byta alla däcken, och jäklar vad fort det gick! Jag hävdar bestämt att han har hamnat i fel stall, han hör nog hemma i ett Formel 1-stall med tanke på den däckbytarfarten ;)

På träningen då. Första gången Ina åkte transport efter den läskiga bom-händelsen när hon fastnade. Gick dock på hur snällt som helst! Första gången nu som hon var på UVFK och i det ridhuset. Ändå så accepterade hon ridhuset jättefort och kunde slappna av mkt fint! Lite läskigt med alla bommar som small, men är man dressyrhäst så är man :)

Sen till själva hoppningen. Ända sen jag började med Ina (aug. 09) så har vi bara hoppat några enstaka gånger. Och med "hoppat" menar jag några småhinder, mer som markarbete kan man kalla det. + att jag bara har hoppat en gång under/efter vintern. Detta sa jag till Karin som höll med mig om att vi tar en sak i taget så får vi se hur hon reagerar. Men shit, där fanns minsann ingen ringrostighet eller ovana! Trots att Ina inte har hoppat många hinder i sina dagar så hoppade hon som att hon aldrig gjort annat! All framtunghet hon haft tidigare i hoppningen var som bortblåst! Hon lyssnade så fint på mig! Red galoppen mellan hjälpena hela tiden, stadig skänkel och stöd och hon bara FLÖG över allt! Och hon gjorde det med spänst dessutom! Det kändes att hon litade på mig och att jag fixade avståndsbedömningen, som hon inte är världsbäst på... :)Och jäklar vad roligt hon tyckte att det var då :D Om jag klappade om henne efter hindrena medan hon fortfarande galopperade så kråmade hon stolt ihop halsen och småbockade lite av ren glädje och stolthet. Oj så stolt jag var!! Dessutom så lyckades hon charma Karin, tränaren, rätt rejält. "Hon är en riktig pärla" sa hon flera gånger =) Det bådar ju gott för framtiden efter en träning bara!

Fixade filmen på en gång, för imorgon kommer jag ha fullt upp och hinner inte sitta vid datorn nå mycket alls. Så här är filmen, är hon inte fiiiin??!! :

4 kommentarer:

  1. Jättefin Emilie =) När får jag följa med och titta? ;) /M

    SvaraRadera
  2. Jättefin, tycker en stolt och mallig ägare:)

    SvaraRadera
  3. Kanon Emelie!!!

    SvaraRadera
  4. M (Malin??)--> När du vill :D Själva hoppträningen är varje torsdag mellan 20-21 =)

    C & A-K --> Hihi, ja visst var hon megaduktig :D ! Gimo nästa blir det faktiskt nu ;)

    SvaraRadera