tisdag 20 april 2010

Goliathfilm + tisdag

Idag ilade jag iväg direkt från skolan till stallet. Dressyr med både Ina och Majlis stod på schemat idag. Jag började med Ina och tänkte att jag skulle mjuka upp henne inför morgondagens Uffeträning. Idag så kunde hon dock inte ställa åt höger, hon har sina idéer... Det lossnade sen iaf när hon gav med sig. I vänster var hon riktigt fin iaf! Kunde samla sig mkt bra i galoppen och gjorde två helt perfekta förvända svängar i helt balans!! Duktiga tjej! Sen vart hon olycklig över att vara ensam i stallet, men det kan hon gott träna på knashästen. Det lustiga är att hon tydligen inte hade några som helst problem med att vara ensam förr. Tvärtom så var hon mobbad av de andra hästarna och trivdes bäst själv. Numera har hon ju sitt Connie-beroende, som även hon har blivit beroende av Ina... Aja, Ulrika kom sen precis lagom och hämtade in Majlis, då vart prinsessan i boxen nöjd att få lite sällskap ;) Till Majlis valde jag hoppsadeln idag med. Snart kommer jag dock börja kunna rida i dressyrsadeln igen, då fröken i fråga gör så stora framsteg och har börjat slappna av på ett helt annat sätt! Hon var ännu finare idag än igår t.o.m. Mjukare i munnen och jag kunde korta upp tyglarna ännu mer utan bråk. Idag jobbade hon fint i galoppen med + att hon fick till några klockrena fattningar faktiskt, istället för att springa in i galoppen med näsan i vädret =) Imorgon ska jag nog testa att rida lite skolor med henne eftersom hon nu börjar mjukna så pass att man kan "göra" saker. Tror hon kommer bli riktig fin!

Nu har jag även lagt ut LA:4an med Goliath från i söndags. Så nu får ni se vad jag menade med hans galopprogram... Som domaren skrev "Prydlig ritt på fin häst med extra energi i galoppen..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar