tisdag 27 april 2010

Hemtenta...

Sitter och sliter med min hemtenta vi fick igår som ska lämnas in senast torsdag. Dock kom jag på den ultimata lösningen så att jag inte missar en vacker och solig vårdag!


I e.m åker jag till stallet för att rida ut på Ina och sen rida Majlis. Sistnämnda fröken red jag igår också en kortis på banan. Idag tänkte jag rida några varv runt en äng och jobba henne där med takt, tempo och bärighet, framförallt i traven. Ina har fått tagit det jättelugnt hela helgen, vilket hon förtjänat efter att ha gått rätt hårt i två veckor. Man får inte glömma bort att hon fortfarande är en "unghäst" trots att hon fyller 9 år i år... Hon behöver sina återhämtningar!

Nu måste jag fortsätta med hemtentan. Vore ju rätt najs och hinna klart med den INNAN torsdag så man kan förbereda lite inför sista april.

Just det! 2 maj (på söndag) kommer jag vara tävlingsfotograf på UPK:s hopptävlingar för ponny. Jag fotar alltid samma hinder på alla ekipage eftersom jag bestämmer innan vart jag ska stå för att få med så många hinder som det går. Men är det någon som ska tävla där och är intresserad av att köpa foton sedan så säg till, för då kan jag kuta runt banan och fota extra mycket på det ekipaget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar