söndag 4 april 2010

Bara stövlarna kvar

Red Lola en stund i e.m. Från början var hon lite småjobbig, men efter en liten stund blev hon väldans fin!! Red igenom hela programmet sen och hela travprogrammet + ryggningen (!) satt som en smäck (läs. perfekt)! Galoppen var också fin, men där var hon lite slarvig och inte tillräckligt lyhörd. Mest var det problem med det enkla bytet, vi fick inte till den perfekta "fjongen" utan att det blir för studsigt eller för mkt slow motion... Men bytena gjorde hon fint, ett helt rent faktiskt :) och galoppinridningen blev bra när hon slutade studs-ladda inför ett, vad hon trodde skulle bli, byte. Så vi får se hur det går imorgon, kul blir det iaf! Det blir knoppning imorgon bitti istället för idag. Jag vill ha FINA knoppar på tävlingen, inga rufsiga fågelbon.

Eftersom det är regionalt imorgon får jag inte rida med mina skor+chaps (läs senaste tävl.berättelse för full förståelse) utan kommer ta på mig mina gamla hoppstövlar med snörning och som är något för korta egentligen. Men de får duga! Ska lämna in mina vanliga stövlar när jag har lite mer pengar igen, alltså efter löning...

Fick just uppdatering från Catrine. Hon och Connie kom 3:a i båda klasserna i Tierp idag :D Så roligt!! Det är de så väl värda!

Nu är allt putsat och klart inför imorgon, förutom stövlarna som ska skinas upp nu tänkte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar