måndag 26 april 2010

Tävlingsfilm 25 april Kalle

Blir nog en rätt kort rapport. Finns inte så jättemycket att säga. Fin, solig (men blåsig) dag. Hade Lova med mig som groom och fotograf. Superkul att få massa fina bilder när det är utomhustävling! Jag var eg. lite skeptisk till att åka till UVFK och hopptävla då Kalle och jag åkte dit förra året. Då visade han tydligt hur illa han tyckte om det hemskt djupa underlaget, med att försöka dra åt staketet till. Så jag hade det i tankarna under dagens tävling. Men är det lagtävling kan man inte på samma sätt välja vart man vill åka.

Banan var faktiskt lite bättre satt än sist som tur var! Men framridningen + framhoppningen var KATASTROF!!! Jag vägrade rida fram på den hemska banan som var sååå djup, så jag och Ingrid red fram helt och hållet på gräsängen bakom parkeringen. Bara den lilla biten över äckelbanan visade både Kalle och Lola vad de tyckte om den, båda rynkade på näsan och ville knappt gå... Vi båda körde med framhoppningen att hoppa ett språng på räcket resp. oxern, sen fick det räcka. Fler språng i det djupa och dem skulle kola vippen... Lite lustig framhoppningsyta med, så smalt i det djupa. Efter man hoppat fick man sakta av, sen svänga i skritt för att inte gå omkull. Det var förresten en häst som gick omkull i landningen på framhoppningen. Rätt normalt språng, halkade i landningen och gick helt omkull och kom inte upp på flera sekunder. Läskigt!

1m- Kalle kändes asfin och taggad! Klarade den stora 2:an som många hade rivit innan. Gick lite emot på 5an men lyssnade fint på min spöhjälp. Däremot mot 2-kombinationen så gick han emot min hand lite i svängen och ville helst inte svänga. Ur det fick jag inte igenom halvhalten och den kom alldeles försent... Resultatet blev snopet, kika själva i filmen.

Lag, 1m- Nu var jag REVANCHSUGEN! Inte bara på rundan innan, utan även från förra omgången av div3 som inte riktigt gick bra i någon av klasserna. Nu var Kalle lite trött och visade vad han tyckte om underlaget... Han kickade och drog mot staketet redan innan jag kommit över startlinjen. Denna reaktion var nog bra för då fick jag ett "jävla anama" inombords och red på stenvilja. Tänkte hela banan när han höll på och studsa runt att "nu ska du över!". Och den övertygande ridningen i denna situation som var lite speciell resulterade i en felfri runda =) REVANCH! Laget slutade 6:a med 4 fel (4+4+0+0) av 15 lag.

Här kommer filmen, bilderna får komma i nästa inlägg då dem är så många...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar