tisdag 27 april 2010

En ordentlig e.m

Precis när jag började att dra mig mot stallet så poppade det fram massa äckliga moln och täckte solen + att det började blåsa nå grymt! Fortfarande 16 grader varmt ute, men med den kalla vinden var det INTE varmt...

På uteturen med Ina höll vi på att blåsa bort. Mina ögon var helt tåriga när vi saktade av pga all vind. Ina var piggelin iaf och var lite förvånad över att alla diken där det varit fullt med vatten nu efter snön, helt plötsligt var tomma. Hon gillar ju inte vatten, så lite skeptisk var hon ändå, men hon blev fin på slutet av turen då hon började lyssna bra. Bättre sent än aldrig ;)

Sen in med Majlis och travade fram på stigen mellan två åkrar, för att sen rida lite på banan. Idag var hon rätt stark och lite dryg, så då är det bara att försöka dämpa henne och få henne avslappnad i kropp och mun. Hon blev väldigt mycket mjukare på slutet, så "mission complete"!

Sedan for jag iväg till Surmulen för att hålla lektion för Moa. Passade på att pussa och krama på Ormen, och extra mycket på min lilla Karin! Hon ser alltid så glatt förvånad ut när jag kommer och hälsar på =) Usch vad jag saknar henne ibland! Man känner det extra mycket när man hälsar på henne... Fick en förfrågan av en av tjejerna i Surmulen som har ett litet fint sto, om jag ville utbilda henne inom dressyren i sommar. Det låter väldans kul! Jag kommer verkligen få lägga upp ett tidsschema så jag hinner med mig alla sen ;) Men det kommer nog bara ske i juni och ev. augusti eftersom jag är borta i stort sett hela juli. Men kul ändå!


Jag och Ormen på vår första träning i april-09 (Ormen snart 3 år)



Karin och jag efter reg. LA:6 2007, 67%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar