onsdag 7 april 2010

Ina + imorgon

Idag red jag ett litet pass på banan med Ina. Tänkte först rida hela passet med henne i låg, djup och lång form, men eftersom hon hade så mycket krut i tassarna, så fick jag först rida henne lågt, sen ta upp henne i tävlingsform (för att hon ska kunna slappna av mer i den lägre igen). Efter det testade jag att länga henne igen och då fungerade det mycket bättre =) Det är en rätt cool känsla att kunna rida sin häst med nästan enbart sitsen, medan huvudet söker sig ner nästan ända till marken, vid frambenen. Detta med att jag knappt håller nåt alls i tygeln, bara det lilla som hon vill ha som stöd för att inte göra en kullerbytta framåt ;) Duktig var hon iaf! Idag invigde vi det grå/rosa schabraket med och my god vad hon klädde bra i det! Måste ta en bild nästa gång jag tar på dressyrsadeln! Med de grå lindorna till såg hon väldigt välmatchad ut!


Imorgon skulle eg. jag och Ina åka och hoppträna för tränare (premiär) men eftersom hon precis blivit bra i ryggmusklerna så får det vänta en vecka. Men idag blev jag tillfrågad om jag kunde rida en tjejs unghäst (som står i Inas stall) på den träningen istället och sådant säger jag aldrig nej till =) Så det blir spännande eftersom det blir första gången som jag sitter på hästen. Om jag kan slänga åt någon filmkameran så ska jag lägga ut film här sen.

Nu ska jag gå och fortsätta kurera min förkylning så jag orkar träna imorgon!

2 kommentarer:

  1. Jisses va du bloggar!=)
    Kul att det gick bra med Lola!

    Vi ses på Jälla, förhoppningsvis utan snö...;)

    SvaraRadera
  2. Javisst ;) Det är kul med, blir som en hästdagbok att kunna titta tillbaka på.

    Ja, jag är otroligt nöjd med den lilla fuxdamen! Det är så kul på tävlingarna nu, för jag märker hur mycket hon har utvecklats!

    Ja, jag är klar med snöandet.. Jag är redo för vår, sol, värme och fågelkvitter! Ses då!

    SvaraRadera