tisdag 6 april 2010

Ina är extremt frisk!

Nu är min lilla Ina helt fräsch och kry i ryggmuskelaturen igen =) Igår, måndag, stod jag och klämde på ryggen när hon stod i stallgången och hon markerade ingenting. Redan när jag tog in henne från hagen så var hon omåttligt pigg och glad, så jag förstod att hon var bättre! Så vi gick till banan och jag löslongerade henne (hon springer fritt på banan och lyssnar på kommandon från min röst) och det var ju inga tecken på ömma muskler där inte... Nej, extremt överlycklig travade Ina runt och sen fattade galopp på mitt kommando och rörde sig lätt och elastiskt. Så då gick vi in i stallet igen, jag tog på henne sadel och träns för att känna på henne uppsuttet. För om hon skulle ha ont fortfarande, skulle det verkligen visas då sadeln + jag kommer på ryggen då hon har haft sadeltvång tidigare. Nej, inte var det några problem heller. Red runt några min på banan i alla gångarter. Fröken var oförskämt pigg och glad så jag fick dämpa tempot rätt mkt för att kunna "känna på riktigt" så att hon inte bara gick på fart, utan kunde ta i utan att ha ont med. Så nu är Ina helt helt friskförklarad :D

Idag var vi ute på en tur som förut igen och allt gick suveränt. En lugnare, men dock lika glad häst idag! Mycket nöjd såg hon ut efteråt. Nu när hon är van att bli riden/tränad så tycker hon att det är fruktansvärt tråkigt att inte få göra annat än att gå i hagen i en vecka... Så just nu är jag väldigt poppis hos min lilla dam =)

Eg. skulle vi ju ha ridit vår första hoppträning för tränare nu på torsdag, men eftersom hon precis kommit igång med ryggen igen så avvaktar vi en vecka. Dock ska Jessica rida Connie på träningen så jag kommer åka dit och titta+fota!

Mer uppdatering imorgon, då det blir ett kortare pass på banan.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Skönt att Ina är frisk nu ;D

    SvaraRadera
  2. Ja, det känns väldigt skönt och att det inte blev värre! Nu är hon fräschare än någonsin och väldans glad över att få jobba igen =)

    SvaraRadera