torsdag 1 april 2010

Inas rygg

Uppdaterar läget om Inas ryggmuskler (läs tävlingsberättelsen i inlägget innan för att få info vad som hänt). Hon såg glad ut när jag kom idag glidandes omkring i leran med en morot i högsta hugg ;) Inte lika populärt att gå in i stallet från hagen utan Connie, men någon gång ska hon minsann lära sig tillslut... Tog av täcket och kände/tryckte längs ryggmusklerna och ryggraden. Från början reagerade hon noll, men det vara bara för att hon stod som en giraff och blickade bort mot hagen (Connie) och spände musklerna så mycket att det inte kan ha känts något.. Men när hon ställde sig normalt igen så var det lite. lite reaktion i musklerna fortfarande. Dock VÄLDIGT mycket bättre och ingen svullnad kvar. Men tillräckligt för att inte kunna tävla på söndag, så jag ska stryka mig från Tierp. Det är ju inget snack om att jag ska tävla såklart när hon är i den konditionen, men det är så synd, det hade varit en helt perfekt tävling! LB:1 och LA:1, få starter och för Anette Simson, älskar att rida för henne eftersom hon är så rättvis och skriver så bra kommentarer! Men men, inget att göra åt.
Imorgon blir det iaf antingen en promenad eller lite tömkörning.

Jag ska lägga in lite bilder från i lördags tänkte jag. Alla bilder är urklippta från filmerna, därav är inte kvalitén som på en "vanlig" bild. Men det fungerar ändå väldigt bra tycker jag att klippa ut från filmer, för då får man ändå se hur hästen rör sig =)

Bildbomb:





















Filmer kommer senare

1 kommentar: