lördag 17 april 2010

Tajt schema

Gick upp för någon timme sedan för att förbereda lite grejer. Jag ska nämligen köra till Öregrund om 2 timmar och jobba som bröllopsfotograf =) Dock är själva fotoseccionen innan vigseln, så jag kommer bara vara där ca en timme. Efter det åker jag hem och svänger förbi UPK på vägen hem för att fixa en sak med Goliath + trailer. Sen är det gasen i botten mot Ina så ska vi trimma lite, bada pälsen och fläta så hon blir vacker imorgon! Jag ska dessutom bort ikväll så det gäller att hålla en hög speed-växel hela dagen för att kunna klara av tidsschemat.

Igår red jag Goliath iaf och han skötte sig mkt bra! Jobbade först igenom honom så att han skulle bli lösgjorde och få in benen under sig. Han har lätt för att böja på nacken, svårare är att få honom att jobba på rätt sätt. Sedan red jag igenom hela LA:4an och det kändes bitvis jättebra! I galoppen efter ökningen till samlingen måste han ta ihop sig ännu mera dock för att orka samla sig till 10-mvolten och sedan till den förvända. Annars kändes han mkt lydig och trevlig!

Sedan så passade jag på att bada honom (de går inte ut på lördagar) och det tog över 1 timme att få honom ren. Det var både höstens, vinterns och vårens lera som satt i den pälsen haha. Han hade flera meter långa hovskägg med massa lerklumpar i, kändes skönt att få klippa bort dem ;) Så nu är han renare iaf! Får nog ta bort lite småfläckar imorgon ändå men grunden är klar!

Nu måste jag fortsätta med förberedelserna. Ha det bra så länge och håll tummarna imorgon så är ni gulliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar